Om hvordan der skabes tryghed, kontinuitet og sammenhæng i barnets skolestart blandt andet via opgaver og undervisningsforløb samt ved at inddrage barnet og dets forældre i arbejdet
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emnetal
37.362
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Brobygning i børnehøjde (Anerkendelse i børnehøjde ; Brobygning fra børnehave til skole ; Brobygning og venskaber i børnehøjde ; Forældresamarbejde) ; Flow og læring i børnehøjde (Flow og læring ; Læringsrum MI og LS ; Flow og læring i børnehaveklassen) ; Deltagende dokumentation i børnehøjde (Deltagende dokumentation og elevplaner i børnehøjde ; Elevplaner ; Ideer til dokumentation og evaluering i børnehøjde)
ISBN
9788777066764
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2011)
Omfang
480 sider
Forlag
Dansk Psykologisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Pædagogisk psykologisk tidsskrift, Årg. 48, nr. 5 (2011)
Læsepædagogen, Årg. 60, nr. 1 (2012)
Lektørudtalelse
En omfattende håndbog om skolestart, der beskriver den pædagogiske praksis på baggrund af den bagvedliggende teori, henvendt til studerende og alle der arbejder professionelt med børn i børnehaven, indskolingen, børnehaveklassen og fritidsordningen