Hvem taler du egentlig med?
VÆR OPMÆRKSOM PÅ DIGITAL SVINDEL
Svindel føles sjældent som svindel, når det sker!
Af Lone Danielsen
Digital svindel er generelt et stigende problem
Svindlernes metoder bliver mere og mere avancerede. F.eks. kan de finde på at ringe dig op og udgive sig for at være fra politi, bank eller en offentlig myndighed.
Råd nummer 1: Tag den med ro og lad ikke svindlerne presse dig til at handle forhastet.
Råd nummer 2: Vær opmærksom på links
Råd nummer 3: Du kan altid kontakte hovednummeret
Hvem taler du egentlig med?
Det spørger vi sammen med Styrelsen for Samfundssikkerhed om i en ny kampagne om digital svindel.
Digital svindel er generelt et stigende problem, og svindlernes metoder bliver mere og mere avancerede. F.eks. kan de finde på at ringe dig op og udgive sig for at være fra politi, bank eller en offentlig myndighed.
Svindel føles sjældent som svindel, når det sker. Derfor anbefaler vi, at du tager den med ro og ikke lader svindlerne presse dig til at handle forhastet, afbryder opkaldet og ringer op til hovednummeret for at dobbelttjekke afsenderen.
Se kampagnefilmene på https://www.sikkerdigital.dk/borger/kampagne-om-digital-svindel og find ud af, om Ida husker de gode råd!